به گزارش پایگاه وزارت راه وشهرسازی (کرمان)، ناصر میرزایی با اشاره به این مطلب که احداث ۲۳ مجتمع جديد نيز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داردكه درآينده نزديك به بهره برداری مي رسند، افزود: موقعيت اقليمی، جغرافيايی و پهناوری استان كرمان از يك سو و مسطح بودن عمده طول راهها و وجود بخش كمتری از راه های استان به صورت كوهستانی از سوی ديگر، الزام وجود مجتمع های خدماتی رفاهی – بين راهی را در اين استان نسبت به ساير استان ها موجه تر نشان می دهد.
میرزایی به طولانی بودن فواصل شهرستان های این استان و نقش قابل توجه مجتمع ها در ایمنی حمل ونقل اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان کرمان در مسير كريدور شمال جنوب و شرق به غرب اين نيازمندی را دوچندان می كند، بر همين اساس تلاش اين اداره كل همواره در پيگيری جذب سرمايه گذار و رفع موانع ممكن از سالهای قبل در سرلوحه امور اين اداره كل بوده است.
وی با بیان اینکه استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۳ مجتمع در حال بهره برداری، در حال ساخت و در دست اقدام حاصل اين پيگيری ها در حوزه شمال استان بوده است که از اين تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی –رفاهی بين راهی در حال بهره برداری است و انواع خدمات تعريف شده را به مسافران جاده ای ارائه می کند.
این مسئول اظهار کرد: سالانه حدود ۷ میلیون نفر مسافر، ۳۶ میلیون تن کالا بوسیله ناوگان جاده ای استان جابجا می شوند علاوه بر اینکه هزاران وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه های استان رفت و آمد می کنند و از خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی بهره مند می شوند.
وی خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی در بروز سوانح جاده ای دانست وگفت؛ خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده ای به وجود می آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد.
میرزایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها وتمرکز آنها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به شمار می روند.
معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده ای استان كرمان با اشاره به سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه ها، از مسافران خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های بین راهی، مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند.